دانلود مقاله همه چیز درباره موتور های جستجو گر در جهان

دانلود مقاله همه چیز درباره موتور های جستجو گر در جهان

0 2.1k
دانلود مقاله همه چیز درباره موتور های جستجو گر در جهان

با دانلود مقاله در مورد همه چیز درباره موتور های جستجو گر در جهان در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله همه چیز درباره موتور های جستجو گر در جهان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله همه چیز درباره موتور های جستجو گر در جهان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد همه چیز درباره موتور های جستجو گر در جهان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:72 صفحه

قسمتی از فایل:

 موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

وقتی جستجویی در یک موتور جستجوگر انجام و نتایج جستجو ارایه می شود، کاربران در واقع نتیجه کار بخش های متفاوت موتور جستجوگر را می بینند. موتور جستجوگر قبلا" پایگاه داده اش را آماده کرده است و این گونه نیست که درست در همان لحظه جستجو، تمام وب را بگردد. بسیاری از خود می پرسند که چگونه ممکن است گوگل در کمتر از یک ثانیه تمام سایت های وب را بگردد و میلیون ها صفحه را در نتایج جستجوی خود  ارایه کند؟

گوگل و هیچ موتور جستجوگر دیگری توانایی انجام این کار را ندارند. همه آنها در زمان پاسخ گویی به جستجوهای کاربران، تنها در پایگاه داده ای که در اختیار دارند به جستجو می پردازند و نه در وب! موتور جستجوگر به کمک بخش های متفاوت خود، اطلاعات مورد نیاز را قبلا" جمع آوری، تجزیه و تحلیل می کند، آنرا در پایگاه داده اش ذخیره می نماید و به هنگام جستجوی کاربر تنها در همین پایگاه داده  می گردد. بخش های مجزای یک موتور جستجوگر عبارتند از:

Spider یا عنکبوت

Crawler یا خزنده

Indexer یا بایگانی کننده

Database یا پایگاه داده

Ranker یا سیستم رتبه بندی

الف Spider- (عنکبوت)

اسپایدر یا روبوت (Robot)، نرم افزاری است که کار جمع آوری اطلاعات مورد نیاز یک موتور جستجوگر را بر عهده دارد. اسپایدر به صفحات مختلف سر می زند، محتوای آنها را می خواند، لینکها را دنبال می کند، اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند و آنرا در اختیار سایر بخش های موتور جستجوگر قرار می دهد. کار یک اسپایدر، بسیار شبیه کار کاربران وب است. همانطور که کاربران، صفحات مختلف را بازدید می کنند، اسپایدر هم درست این کار را انجام می دهد با این تفاوت که اسپایدر کدهای HTML صفحات را می بیند اما کاربران نتیجه حاصل از کنار هم قرار گرفتن این کدها را.


8,000 تومان