دانلود تحقیق درمورد فرآوري سيب

دانلود تحقیق درمورد فرآوري سيب

0 1.3k
دانلود تحقیق درمورد فرآوري سيب

با دانلود تحقیق در مورد فرآوري سيب در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق فرآوري سيب را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق فرآوري سيب ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد فرآوري سيب

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:18 صفحه

قسمتی از فایل:

 

انواع سيب

در ايالات متحده آمريكا، پنج نوع فرآورده اصلي از سيب توليد مي‌شود كه شامل: آب سيب، سس سيب، كمپوت اسلايس، برگه سيب و سيب يخزده مي‌شود. آب سيب و سس سيب و كمپوت اسلايس آن بيش از فرآورده هاي ديگر آن توليد مي‌شود. مقدار توليد اين فرآورده نيمي از كل توليدات فرآيند شده را تشكيل مي‌دهد. مقداري از سيب توليد شده به مصرف سركه، ژله، كره سيب، مينس ميت و اسلايس تازه مي‌رسد. همچنين مقدار كمي نيز به مصرف تهيه شراب، اسانس، سيب كامل تنوري، حلقه سيب و نكتار تبديل مي‌رسد.

در فرانسه و انگليس نيز مقدار قابل توجهي از سيب به آب سيب تخمير شده (سيدر) تبديل مي‌شود. در آمريكا اين نوع سيب مصرف ندارد. تقريباً تمام آب سيب مصرف شده در آمريكا به صورت تخمير ناشده است.

ويژگي‌هاي لازم براي فرآورش سيب

كيفيت فرآورده‌هاي صنايع تبديلي سيب تحت تاثير ويژگي‌هاي رسيدگي، صدمه ديدگي، فساد، اندازه ميوه، شكل، اندازه حفره‌اي كه بذر سيب در آن قرار مي‌گيرد، گرانش مخصوص، رنگ سيب، رنگ گوشت سيب، سفتي مواد جامد محلول، مواد جامد كل، اسيديته كل، ميزان pH، تركيبات معطر آلي، تانن‌ها، تمايل به قهوه‌اي شدن اكسيداسيوني و ميزان آبدهي قرار دارد. براي تهيه كمپوت سيب، نوع سفت آن بهتر از نرم مي‌باشد، در حالي كه براي تهيه سس سيب بهتر است از نوع نرم استفاده شود.

فيزيولوژي ميوه

براي اينكه سلول‌هاي بافت سيب سالم بماند، بايد مقدار معيني انرژي توسط آنها توليد شود. اين انرژي از فعاليت‌هاي تنفسي حاصل مي‌شود. همزمان با فرا رسيدن دوره بلوغ، رسيدگي و پيري، فعاليت تنفسي نيز تغيير خواهد كرد. به تدريج هم از توليد دي‌اكسيد كربن و هم از ميزان جذب اكسيژن توسط ميوه به ازاء واحد وزن ميوه تا مرحله برداشت كاسته مي‌شود، بعد از برداشت مجدداً بر ميزان تنفس ميوه افزوده شده و پس از فرا رسيدن مرحله پيري از آن كاسته مي‌گردد. مرحله افزايش ثانوي موقت فعاليت تنفسي به نام مرحله بحراني ناميده مي‌شود. بيشتر ميوه‌هايي كه در منطقه معتدله رشد و نمو مي‌يابند، اين پديده را نشان مي‌دهند.


4,000 تومان