دانلود تحقیق درمورد قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران

دانلود تحقیق درمورد قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران

با دانلود تحقیق در مورد قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

 مقدمه

قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران مبين نهادهاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي و اقتصادي جامعه ايران بر اساس اصول و شرايط اسلامي است كه انعكاس خواست قبلي است اسلامي مي‌باشد. ماهيت انقلاب عظيم اسلامي ايران و روند مبازره مردم مسلمان از ابتدا تا پيروزي كه در شعارهاي قاطع و كوبنده همه‌ي قشرهاي مردم تبلور مي‌يافت اين خواست اساسي را مشخص كرده و اكنون در طليعه اين پيروزي بزرگ، ملت ما با تمام وجود نيل به آن را مي‌طلبد.

ويژگي بنيادي اين انقلاب نسبت به ديگر نهضتهاي ايران در سده‌ي اخير مكتبي و اسلامي بودن آن است، ملت مسلمان ايران پس از گذر از نهضت ضد استبدادي مشروطه و نهضت ضد استعماري ملي شدن نفت به اين تجربه گران بار دست يافت كه علت اساسي مشخص عدم موفقيت اين نهضتها مكتبي نبودن مبارزات بوده است. گر چه در نهضتهاي اخير، خط فكري اسلامي و رهبري روحانيت مبارز سهم اصلي و اساسي را بر عهده داشت ولي به دليل دور شدن اين مبارزات از مواضع اصيل اسلامي، جنبشها به سرعت به ركود كشانده شد از اينجا وجدان بيدار ملت به رهبري مرجع عاليقدر تقليد حضرت آيت الله العظمي امام خميني ضرورت پيگيري خط نهضت اصيل مكتبي و اسلامي ر ا دريافت و اين بار روحانيت مبارز كشور كه همواره در صف مقدم نهضتهاي مردمي بوده و نويسندگان و روشنفكران متعهد با رهبر ي ايشان تحرك نويني يافت. ( آغاز نهضت اخير ملت ايران در سال هزار و سيصد و هشتاد و دو هجري قمري برابر با هزار  سيصد و چهل و يك هجري شمسي مي‌باشد. ) 


4,000 تومان