دانلود تحقیق درمورد قاجاريه

دانلود تحقیق درمورد قاجاريه

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد قاجاريه

با دانلود تحقیق در مورد قاجاريه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق قاجاريه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق قاجاريه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد قاجاريه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:8 صفحه

قسمتی از فایل:

 قلمرو حكومتي قاجاريه در ايران زمين 

قاجار با شركت در اتحاديه قزلباش و دستيابي به برخي مقامات سياسي و نظامي و چند پاره شدن در عهد شاه عباس اول، با يورش افغانها در راستاي سلطنت خواهي قرار گرفت. 

 

طايفه قوانلو با شكل دادن سپاهي منظم (پس از مرگ كريم خان) به سركردگي آقا محمد خان و با از ميان برداشتن رقيبان سلطنت " قاجاريه " را بنا نهاد و تهران را به پايتختي برگزيد. كشته شدن آقا محمد خان آشفتگيهايي را در داخل، و سلطنت فتحعلي شاه مسلط شدن بيگانگان را از خارج، در پي داشت. حاصل آن، انعقاد عهد نامه 12 ذيحجه سال 1229 ه.ق. (25 نوامبر 1814 م.) ايران با دولت استعمارگر انگليس و پيشروي امپراتوري تزاري روس در قفقاز به قصد تسلط بر تمامي ايران زمين تا آبهاي خليج فارس بود. وجود دو رقيب خطرناك در شمال و جنوب، سياست اروپايي ناپلئون را با سياست آسيايي او پيوند زد و ايران كم توان را با دو عهد نامه ديگر (فين كن اشتاين " Finkenstein  " 1222 ه.ق. / 1807 م. در زمان دشمني ناپلئون با الكساندر سوم، تيلسيت " Tilsit " 1222 ه.ق. / 1807 م. پس از آشتي فرانسه و روسيه) در مسيري قرار داد كه با برپايي دو جنگ خانمانسوز و نابرابر،‌دو قرارداد شوم گلستان (در 29 شوال 1228 ه.ق. / 12 اكتبر 1813 م.) و تركمانچاي (پنجم شعبان 1243 ه.ق. / 22 فوريه 1828 م.) به ايران تحميل شد. همچنين، بخش عمده اي از سرزمينهاي ايراني در ناحيه قفقاز از پيكره حكومتي ايران زمين جدا شد. با جلوس محمد شاه نوه فتحعلي شاه به سلطنت (به ياري روسها بر پايه معاهد تركمانچاي و همراهي انگليسيها)‌، با محاصر هرات توسط محمد شاه، دست اندازي استعماري بريتانيا به ايران شدت يافت (1253 ه.ق. / 1838 م.). و سفير انگليس و همراهان و ايادي آن كشور در كابل در يك هماهنگي با قواي مسلحي از افغانها، روياروي قواي ايران قرار گرفتند و ضمن خصومت آميز شمردن اقدام ايران، مانع از تصرف هرات شدند 


3,000 تومان