دانلود مقاله مته كاري بر قوكاري

دانلود مقاله مته كاري بر قوكاري

0 1.3k
دانلود مقاله مته كاري بر قوكاري

با دانلود مقاله در مورد مته كاري بر قوكاري در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله مته كاري بر قوكاري را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله مته كاري بر قوكاري ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد مته كاري بر قوكاري

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:26 صفحه

قسمتی از فایل:

 مته كاري

احتمالاً در صنايع توليدي سطوح استوانه اي داخلي  (سوراخ ) بيش از هرگونه سطح ديگري توليد مي شوند . بخش عمده اي از اين عمليات با مته كاري صورت مي گيرد . بنابراين مته كاري فرآيند بسيار مهمي است . با اينكه اساساً فرآيند نسبتاً ساده اي است كه معمولاً بوسيله يك ابزار با دو لبه برنده و تقريباً ساده ترين نوع ماشين ابزار صورت مي گيرد ، برخي جنبه هاي مته كاري مي توانند اشكالات قابل توجهي را سبب شوند . در تمام موارد عمل تراش در درون قطعه انجام مي شود اصطكاك موجود بين مته و ديوار قطعه كار توليد گرما مي كند كه به حرارت حاصل از عمل تشكيل تراشه اضافه مي شود . همچنين در حالي كه مته بخش عمده اي از سوراخ را اشغال كرده است ، تراشه بايد از آن خارج شود . در نتيجه ، كندي انتقال گرما از محيط عمل و عدم امكان روان سازي و سرد كردن موثر بخاطر حركت خلاف جهت تراشه موجب دشواري هاي قابل توجهي مي شوند . علاوه بر اين در بيشتر موارد لبه هاي برنده از تكيه گاه مته دور هستند و در نتيجه در انتهاي يك ابزار نسبتاً خم شدني قرار دارند . اين امر موجب بروز اشكالاتي در رابطه با دقت عمل مي شود .

 

 

انواع مته :

معمولي ترين نوع مته ، مته مارپيچ است . اين مته شامل سه قسمت اصلي بدنه ، نوك و ساقه است كه در شكل (1-19 ) نمايش داده شده اند . بدنه مته داراي دو يا بيشتر از دو شيار مارپيچ حلزوني به نام خياره است كه بصورت دو مارپيچ در مقابل هم قرار گرفته اند . بمنظور كاهش اصطكاك بين مته و سوراخ قطر دو باريكه مارپيچ را فقط در حاشيه باريكي بابر با قطر كامل مته مي گيرند و در بقيه عرض باقيمانده ، قطر باريكه ي كمتر از قطر كامل مته است . كامل بودن قطر حاشيه به هدايت و نگهداشتن مته در مسير مستقيم كمك مي كند و به اين ترتيب سوراخ دقيق در مي آيد . باريكه ها به نوك مته ختم مي شوند و حاشيه هر باريكه يك لبه برنده تشكيل مي دهد . 


5,000 تومان