دانلود تحقیق درمورد صرفه جويي در اسلام

دانلود تحقیق درمورد صرفه جويي در اسلام

0 2.5k
دانلود تحقیق درمورد صرفه جويي در اسلام

با دانلود تحقیق در مورد صرفه جويي در اسلام در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق صرفه جويي در اسلام را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق صرفه جويي در اسلام ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد صرفه جويي در اسلام

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:40 صفحه

قسمتی از فایل:

 چکیده

مد گرایی ، تجمل گرایی وروند رو به رشد مصرف گرایی در جوامع مختلف در حالی  به یکی از چالش های جدی عصر حاضر تبدیل شده که حمایت وتبلیغات گسترده وهمه  جانبه غول های تولیدکننده کالاهای مختلف از جمله لوازم الکتریکی ودیجیتالی ، پوشاک وجواهرات وحتی مواد غذایی که از این پدیده سود سرشاری کسب می کنند طرفداران مد وتجملات را هرروز بیشتر از قبل به سوی خود جذب می کنند تا آنجا که در برخی خانواده ها خرید کردن دیگر براساس نیاز وتقاضای کالا نیست وتبدیل به نوعی شخصیت وپرستیژ اجتماعی ووسیله ای برای برتری جویی وکسب شهرت شده ومصرف صحیح ومتناسب خساست وعقب افتادگی نام گرفته است.

تجمل گرایی  پدیده ای جهانی است که حتی برخی جوامع مذهبی دنیا را نیز تحت الشعاع آثار وتبعات دنیوی ومادی خود قرار داده است. توجه به زرق وبرق دنیا ، بی خبری وبی توجهی نسبت به وضعیت محرومان واقشار بی بضاعت ، افزایش شکاف طبقاتی وایجاد یاس وناامیدی در جامعه از جمله اولین آثار این جریان هستند که همواره ادیان مختلف ، پیروانشان را از آلوده شدن به آن برحذر داشته اند.

در دین مبین اسلام نیز توصیه های بسیاری در باره ساده زیستی وجلوگیری از اسراف وجود دارد .خداوند در آیاتی همچون آیه 141 سوره انعام از مردم می خواهد که از اسراف وتبذیر دوری ورزیده وافراد هزینه های خویش را در چارچوب اعتدالی قرار دهند.

در حقیقت از نظر اسلام وقرآن ، اعتدال در مصرف ، میانه روی وصرفه جویی به معنای مصرف درست ومتناسب ذکرشده که مومنان برای دستیابی به کمال شخصی وجمعی امت اسلامی باید آن را در نظام اقتصادی خویش مد نظر قرار دهند.


5,000 تومان