دانلود تحقیق درمورد انواع حافظه

دانلود تحقیق درمورد انواع حافظه

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد انواع حافظه

با دانلود تحقیق در مورد انواع حافظه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق انواع حافظه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق انواع حافظه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد انواع حافظه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:10 صفحه

قسمتی از فایل:

 حافظه با هدف ذخيره سازی اطلاعات ( دائم ، موقت ) در کامپيوتر استفاده می‌گردد و دارای انواع متفاوتی است :

 

RAM

ROM

Cache

Dynamic RAM

Static RAM

Flash Memory

Virtual Memory

Video Memory

BIOS

استفاده از حافظه صرفا" محدود به کامپيوترهای شخصی نبوده و در دستگاه‌های متفاوتی نظير : تلفن های سلولی، PDA ، راديوهای اتومبيل ، VCR ، تلويزيون و ... نيز در ابعاد وسيعی استفاده می‌گردد .هر يک از دستگاه‌های فوق مدل های خاصی از حافظه را استفاده می نمايند.

 

 

مبانی اوليه حافظه

با اينکه می‌توان واژه " حافظه " را بر هر نوع وسيله ذخيره سازی الکترونيکی اطلاق کرد، ولی اغلب از واژه فوق برای مشخص نمودن حافظه‌های سريع با قابليت ذخيره سازی موقت استفاده می‌شود. در صورتيکه پردازنده مجبور باشد برای بازيابی اطلاعات مورد نياز خود بصورت دائم از هارد ديسک استفاده نمائد، قطعا" سرعت عمليات پردازنده ( با آن سرعت بالا) کند خواهد گرديد. زمانيکه اطلاعات مورد نياز پردازنده در حافظه ذخيره گردند، سرعت عمليات پردازنده از بعد دستيابی به داده‌های مورد نياز بيشتر خواهد گرديد. از حافظه‌های متعددی به منظور نگهداری موقت اطلاعات استفاده می‌گردد.


6,000 تومان