دانلود تحقیق درمورد كاربرد فسفر در كشاورزي

دانلود تحقیق درمورد كاربرد فسفر در كشاورزي

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد كاربرد فسفر در كشاورزي

با دانلود تحقیق در مورد كاربرد فسفر در كشاورزي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق كاربرد فسفر در كشاورزي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق كاربرد فسفر در كشاورزي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد كاربرد فسفر در كشاورزي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:60 صفحه

قسمتی از فایل:

1 اهميت فسفر در بدن حيوانات

كلسيم و فسفر بيش از 70 درصد خاكستر بدن حيوانات را تشكيل مي دهند. متجاوز از 99 درصد كلسيم و (85-80 ) درصد فسفر بدن در اسكلت و اندامها قرار دارد. 14 درصد فسفر در بافتهاي نرم و يك درصد باقيمانده در مايعات بين سلولي ( 1994 Bordy ).

22 درصد كل مواد معدني بدن به فسفر اختصاص دارد كه بين استخوانها و بافتهاي نرم نقل و انتقال آن به همراه كلسيم مداوماً صورت مي گيرد. بطور كلي فسفر مجموعاً يك درصد وزني بدن حيوانات را به خود اختصاص مي دهد. اين ماده معدني يكي از مهم ترين مواد مورد استفاده در جيره دام و طيور است كه از نظر هزينه رتبه سوم را در بين ساير مواد غذايي مصرفي دارد. (  1990Muir).

فسفر بصورت فسفات كلسيم غير محلولي هيدرواكسي آپاتيت در ساختمان استخوانها و دندانها بكار رفته است. ساختمان كريستالي مواد معدني استخوان شامل توالي آپاتيتها است و توسط فرمول هيدواكسي آپاتيت

3Ca3 ( PO4)2 (OH)2 محاسبه مي شود      (scott 1992).

مطالعات بيو شيميايي هيدرواكسي آپاتيت نشان مي دهد كه بخش آپاتيت استخوان حاوي نسبت متوازن اجزاي  Ca10(PO4)6 (OH)2 ‌ نيست بلكه 10 درصد كمبود كلسيم دارد. وقتي آپاتيت استخوان در معرض حرارت بين 300 تا 600 درجه سانتي گراد قرار داده مي شود يونهاي اورتو به پيروفسفات تبديل مي شوند از آنجايي كه پيرو فسفات در اثر حرارت و از دست دادن آب متراكم شدن بنيان هيدرواكسي متصل به گروه فسفات ايجاد مي گردد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر