دانلود تحقیق درمورد آلومينيوم

دانلود تحقیق درمورد آلومينيوم

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد آلومينيوم

با دانلود تحقیق در مورد آلومينيوم در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آلومينيوم را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آلومينيوم ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آلومينيوم

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:4 صفحه

قسمتی از فایل:

آلومينيوم عنصري است شيميايي, با علامت اختصاري.Al عدد اتمي آن 13  وزن اتمي آن 98/26 است. نقطه ذوب آن 37/660 و نقطه جوش آن 468/2 درجه سلسيوس است. چگالي آلومينيم 70/2 در 20 درجه سلسيوس است. آلومينيم فلزي است سبك, به رنگ سفيد   نقره اي. آلومينيوم, پس از اكسيژن و سيليسيم, فراونترين عنصرهاست. در پوسته زمين فراوانترين عنصر فلزي است و در حدود 8 درصد آن را تشكيل مي دهد. از آلومينيم ورقه هاي بسيار نازكي تهيه مي كنند كه در بسته بندي دارو, چاي, سيگار, شكلات و بعضي از مواد غذايي ديگر به كار مي رود. بعضي از ظرفهاي آشپزخانه و غذاخوري و همچنين سيم و كابل, و در و پنجره را از آلومينيم مي سازند. آلومينيوم در ساختن هواپيما و اتومبيل و كشتي و صدها وسيله و ابزار ديگر نيز به كار مي رود. تا آغاز قرن نوزدهم ميلادي راهي براي به دست آوردن آلومينيم خالص پيدا نشده بود. نخستين بار, در سال1825 م, هانس كريستيان ارستد فيزيكدان و شيميدان دانماركي, توانست مقدار بسيار كمي آلومينيوم ناخالص در آزمايشگاه به دست آورد. در سال 1827, فردريش وولر, دانشمند آلماني, آلومينيم را, به صورت گردي خاكستري رنگ, در آزمايشگاه تهيه كرد و در سال 1845 تكه هايي از آلومينيوم به دست آورد كه مي شد آنها را وزن كرد. وولر كشف كرد كه آلومينيم سبك است. او نخستين دانشمندي بود كه به بسياري از ويژگيهاي آلومينيم پي برد و آنها را شرح داد. تا پيش از سال 1886م هزينه تهيه آلومينيم بسيار زياد بود. به همين سبب آلومينيم از فلزهاي گرانبها و تجميل به شمارمي رفت. مثلاً گرانبهاترين قاشقهاي غذاخوري كاخ ناپلئون سوم, امپراتور فرانسه, از آلومينيم ساخته شده بود.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر