دانلود مقاله درمورد پيشگيري از بين رفتن زمين کشاورزي

دانلود مقاله درمورد پيشگيري از بين رفتن زمين کشاورزي

0 1.6k
دانلود مقاله درمورد پيشگيري از بين رفتن زمين کشاورزي

با دانلود مقاله در مورد پيشگيري از بين رفتن زمين کشاورزي در خدمت شما عزیزان هستیم.این مقاله پيشگيري از بين رفتن زمين کشاورزي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود مقاله پيشگيري از بين رفتن زمين کشاورزي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:مقاله در مورد پيشگيري از بين رفتن زمين کشاورزي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:4 صفحه

قسمتی از فایل:

طی سالیان اخیر با تدوام خشکسالی در استان بوشهر و نبود آب مناسب برای کشاورزی، سفره های آب زیر زمینی استان به دلیل برداشت بی رویه کشاورزان در خطر خشک و شور شدن قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان بوشهر ، طی این چند سال، کشاورزان بوشهری با حفر چاه های متعدد و با برداشت بیش از حد آب موجب کاهش آن در دشت های استان شده اند به گونه ای که بسیاری از این دشت ها به وضعیت بحرانی رسیده و بیلان آب آنها منفی شده است.

با ادامه برداشت آب از دشت ها، ذخیره آب های زیرزمینی استان به زودی به اتمام خواهد رسید و کشاورزان را با مشکل جدی مواجه خواهد کرد، همان طور که هم اکنون به دلیل اتمام آب ، برخی از چاه های استان به دلیل خشکسالی با نبود آب مواجه شده اند.

با توجه به نزدیکی استان بوشهر به خلیج فارس ، پایین رفتن سطح آبهای زیرزمینی می تواند خطر شورشدن و بی کیفیت شدن آب های شیرین را در پی داشته باشد، چرا که با پایین رفتن سطح آب های شیرین زیرزمینی، خطر حمله آب شور به سمت آب شیرین به وجود خواهد آمد.

برداشت بیش از اندازه از ذخایر آب های زیرزمینی باعث دگرگونی در بافت خاک و در نهایت به هم خوردن قدرت پایداری خاک و نشست لایه های مختلف آن می شود.

اما آنچه امروزه موجب نگرانی است، بی توجهی برخی کشاورزان استان است که بدون توجه به وضعیت موجود با برداشت بی رویه و عدم استفاده از تکنولوژی های نوین آبیاری اقدام به برداشت بی رویه آب و آبیاری مزارع خود می کنند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر