دانلود تحقیق درمورد سردرد

دانلود تحقیق درمورد سردرد

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد سردرد

با دانلود تحقیق در مورد سردرد در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سردرد را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سردرد ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد سردرد

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:9 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده

سردرد يكي از شايعترين مشكلاتي است كه بيشتر بيماران بالاي 8 سال در زندگي خود تجربه مي‌كنند. مشخص شده كه 90% اين شكايات مربوط به سيستم بينايي نمي‌شود.

سردرد دلايل مختلفي دارد كه شامل عوامل عروقي، التهابي و ماهيچه‌اي است كه اكثر سردردهاي غير چشمي منشا عروقي و سردردهاي چشمي منشا عضلاني دارند كه اپتومتريست بايد بتواند اين دو را براي درمان از هم افتراق دهد. سردرد دردي در ناحيه كرانيوم، پشت گردن و ناحيه پيشاني است كه ميتواند بر اثر ماهيچه‌هاي اطراف جمجمه، فشار در سينوس‌هاي پارانازال و كشش روي عروق اينتراكرانيال و اكستراكرانيال و يا در نرم شامه به وجود بيايد.

در برخورد با بيمار بايد به فاكتورهايي از جمله محل سردرد، مدت و زمان شروع آن، شدت سردرد، ماهيت آن و ساير علائم همراه آن توجه كرد.

سردرد را ميتوان به دو دسته سردرد چشمي و غير چشمي تقسيم كرد:

سردرد چشمي بيشتر در رابطه با فعاليت‌هاي چشمي و عيوب انكساري معمولا در سنين  26ـ15 سال و بعد از كارهاي طولاني چشمي بيشتر در اطراف چشم، نواحي فرونتال و تمپورال ظاهر ميشود. علاوه بر اين شرايط محيط مانند نور، فاصله كار و تهويه از عوامل مهم براي بروز سردرد هستند. از علائم اين سردردها، درد مبهم و دو طرفه با شدت كم و تدريجي، گاهي همراه با سوزش، اشكريزش و خستگي است. اختلالات مربوط به عضلات حركتي چشم، نوع عملكرد تطابق چشم‌ها، رفلكس‌هاي سيستم فيوژني، اسپاسم غير طبيعي سيلياري بادي و بالاخره اختلال در سيستم ديوپتريك و فيزيولوژيك چشم باعث سردردهاي متفاوتي ميشود. از  انواع سردردهاي چشمي مي‌توان به سردرد ناشي از عيوب انكساري، ناهنجاري‌هاي ديد دو چشمي و اختلالات عضلاني، گلوكوم زاويه باز و زاويه بسته، يووئيت در قسمت قدامي، نوريت اپتيك، وجود جسم خارجي كوچك در چشم، التهابات قسمت‌هاي خارجي و ضمائم چشم اشاره كرد. اين سردردها انواع مختلفي دارند از جمله ميگرن كه به صورت درد دوره‌اي، يك طرفه و ضربان دار همراه با تهوع و گاهي استفراغ بروز مي‌كند كه شامل موارد مختلفي است. انواع ديگر سردردهاي غير چشمي، سردرد كششي، سينوزيت، فشار خوني، كلاستر و غيره... هستند.

كلمات كليدي: سردرد، ميگرن، عيوب انكساري اصلاح نشده.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر