دانلود تحقیق درمورد انواع ساختمان

دانلود تحقیق درمورد انواع ساختمان

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد انواع ساختمان

با دانلود تحقیق در مورد انواع ساختمان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق انواع ساختمان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق انواع ساختمان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد انواع ساختمان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:66 صفحه

قسمتی از فایل:

ساختمانهاي بتني: ساختمان بتني ساختماني است كه براي اسكلت اصلي آن از بتن آرمه(سيمان،شن،ماسه و فولاد بصورت ميلگرد ساده و يا آجدار) استفاده شده باشد. در ساختمان‌هاي بتني سقفها به وسيله‌ي تاوه(دال)هاي بتني پوشيده مي‌شود،و يا از سقفهاي تيرچه و بلوك و يا ساير سقفهاي پيش ساخته استفاده مي‌گردد.و باري ديوار جدا كننده (پارتيشن‌ها) ممكن از انواع آجر مانند سفال تيغه‌اي،آجر ماشيني سوراخ‌دار يا تيغة گچي و يا چوب استفاده مي‌شود. در هر حال در اين نوع ساختمانها شاه تيرها و ستون‌ها از بتن آرمه (بتن مسلح ) ساخته مي‌شود.در بخش ساختمانهاي بتني در اين مورد بيشتر توضيح داده خواهد شد.

ساختمانهاي فلزي: در اين نوع ساختمانها براي ساختن ستونها و پل‌ها از پروفيلهاي فولادي استفاده مي‌شود.در ايران معمولا ستونها را از تير آهنهاي I دوبل و يا بال‌هاي پهن تكي(آهنهاي H) استفاده مي‌نمايند و همچنين براي اتصالات از نبشي،تسمه و براي زير ستونها از صفحة فولادي استفاده مي‌شود و معمولا دو قطعه را بوسيلة جوش به همديگر متصل مي‌نمايند. سقف اين نوع ساختمانها ممكن است تير آهن و طاق ضربي باشد و يا از انواع سقفهاي ديگر از قبيل تيرچه بلوك و غيره استفاده گردد.براي پارتيشها مي‌توان مانند ساختمانهاي بتني از انواع آجر  و يا قطعات گچي و يا چوب يا سفال‌هاي تيغه‌اي استفاده نمود.در هر حال جدا كننده‌ها مي‌بايد از مصالح سبك انتخاب شوند.در بعضي از ممالك بر خلاف مملكت ما براي اتصال از جوش استفاده نكرده بلكه بيشتر از پرچ و يا پيچ و مهره استفاده مي‌نمايند و براي ستونها نيز مي‌توان بجاي تير آهن از نبشي و يا ناوداني استفاده نمود.

ساختمانهاي آجري: در ساختمانهاي كوچك كه از چهار طبقه تجاوز نمي‌نمايند مي‌توان از اين نوع ساختمان استفاده نمود.اسكلت اصلي اين نوع ساختمانها آجري بوده و براي ساختن سقفهاي در ايران معمولا از پروفيلهاي فولادي‌I(تير آهن I)و آجر به صورت طاق ضربي استفاده مي‌گردد.و يا از سقف تيرچه و بلوك استفاده مي‌شود. در اين نوع ساختمانها براي مقابله با نيروهاي جانبي مانند زلزله بايد حتما از شناژهاي روي كرسي چيني و زير سقف استفاده شود.در ساختمانهاي آجري معمولا ديوارهاي حمال در طبقات مختلف روي هم قرار مي‌گيرند و اغلب پارتيشها نيز همين ديوارهاي حمال مي‌باشند.حداقل عرض ديوارهاي حمال نبايد از 35 سانتيمتر كمتر باشد.

ساختمانهاي خشت و گلي: اين نوع ساختمانها در شهرها بعلت گراني زمين كمتر ساخته مي‌شود و بيشتر در روستاهاي دور كه دسترسي به مصالح ساختماني مشكل‌تر است قرار مي‌گيرد. اسكلت اصلي اين نوع ساختمانها از خشت و گل مي‌باشند و تعداد طبقات آن از يك طبقه تجاوز نمي‌كند و در مقابل نيروهاي جانبي مخصوصا زلزله به هيچ وجه مقاومت نمي‌نمايند. بايد از ساختن اين نوع ساختمانها مخصوصا در مملكت ما كه از مناطق زلزله خيز دنيا مي‌باشد جدا جلوگيري بعمل آيد. بجز انواع فوق در ساختمانهاي ديگري نيز وجود دارد مانند ساختمانهاي چوبي كه بيشتر در نواحي مرطوب كه داراي جنگلهاي فراوان بوده و در نتيجه چوب به قيمت ارزان در دسترس قرار مي‌گيرد ساخته مي‌شود. مانند شهرهاي جنوبي اطريش و يا بعضي از ايالات آمريكا.اينگونه ساختمانها در ايران به علت كم بودن جنگل كمتر ساخته مي‌شود و همچنين ساختمانهاي سنگي كه بيشتر در كوهستاني مورد استفاده قرار مي‌گيرد،ممكن است ساختماني مركب از دو يا چند نوع از انواع فوقساخته مي‌شود مانند ساختمانهاي فلزي و بتوني و يا فلزي و آجري و غيره.

انواع ساختمان از لحاظ مصرف: ساختمانها از لحاظ كاربرد به انواع ساختمانهاي مسكوني،اداري،يمارستان
ها، انبارها، مدارس و مكانهاي عمومي مانند باشگاهها و غيره تقسيم مي‌شود،كه مطالعه در اين زمينه بيشتر به عهده مهندسين معمار مي‌باشد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر