دانلود تحقیق درمورد آموزش ويژوال بيسيك

دانلود تحقیق درمورد آموزش ويژوال بيسيك

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد آموزش ويژوال بيسيك

با دانلود تحقیق در مورد آموزش ويژوال بيسيك در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آموزش ويژوال بيسيك را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آموزش ويژوال بيسيك ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آموزش ويژوال بيسيك

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:80 صفحه

قسمتی از فایل:

تا كنون براي ذخيره داده ها، از متغيرهايي از نوع Byte ،Decimal ، Currency و غيره استفاده كرديم كه هر كدام يك سلول از حافظه را اشغال مي كردند. به عنوان مثال، دستورات زير را در نظر بگيريد:

Dim   Yes   As   Booleam

Dim   D   AS   Double

Dim   L   As   Long

Dim   Num   As   Integer

    اين دستورات متغير Yes را از نوع منطقي (Boolean  ) ، D را از نوع Double‌ ، L را از نوع Long و Num را از نوع صحيح  (Integer ) تعريف مي كنند.

     هر كدام از متغيرها به يك سلول از حافظه نياز دارند تا داده ها را ذخيره نمايند. اما هميشه تعريف اينگونه متغيرها جوابگوي نياز برنامه نويس نيست. به عنوان مثال فرض كنيد مي خواهيم 10 عدد صحيح را در حافظه نگهداري كنيم. يك روش اين است كه 10 متغير از نوع صحيح تعريف كنيم و هر مقدار را در يك متغير قرار دهيم. شايد اين روش براي 10 عدد مطلوب باشد ولي اگر بخواهيم 500 عدد صحيح را ذخيره كنيم، آيا تعريف 500 متغير در برنامه كار معقول و پسنديده اي است؟ در اينگونه موارد، بايد از متغيرهاي ديگري به نام متغيرهاي انديس دار يا آرايه استفاده كرد.

     در اين صورت، در اين مثال، براي 500 عدد فقط يك نام انتخاب مي كنيم و هر مقدار را يك عنصر مي ناميم و براي دستيابي به هر عنصر از انديس استفاده مي كنيم.

     به عنوان مثال، شكل 1 ، يك متغير انديس دار به نام a را نشان مي دهد كه شامل 10 عنصر صحيح است. همانطور كه مشاهده مي شود، عناصرمتغير انديس دار در محل‌هاي متوالي حافظه و تحت نظام خاصي ذخيره مي شوند. به كمك اين نظام، مي‌توان در هر يك از اين محل ها اطلاعاتي را قرار داد و به هر يك از عناصر آرايه دستيابي داشت. از اينجا به بعد متغيرهاي انديس دار را آرايه مي ناميم. نامگذاري متغيرهاي آرايه از قانون نامگذاري براي متغيرهاي معمولي تبعيت مي كند.

 

شكل 1 :

a:

12

10

13

5

17

7

16

25

100

12

متغيرانديس دار10 عنصري

 

تعريف آرايه در ويژوال بيسيك :

     اكنون پي برديم در بعضي از مسئله هاي برنامه نويسي به آرايه نياز است، تعريف آن در ويژوال بيسيك مي آموزيم.

 

  ] نوع آرايه1  As [ ( انديس پايان  ] To انديس شروع [ ) نام آرايه 1 Dim     (1 )

  ... ] ] نوع آرايه 2  As [  ( ] انديس پايان ] To  انديس شروع [ )  نام آرايه 2 و [

  ] نوع آرايه1  As


12,000 تومان