دانلود تحقیق درمورد سد انحرافي

دانلود تحقیق درمورد سد انحرافي

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد سد انحرافي

با دانلود تحقیق در مورد سد انحرافي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق سد انحرافي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق سد انحرافي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد سد انحرافي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:9 صفحه

قسمتی از فایل:

شاخ کنار

جلگه رودشت ، از جمله مناطق روستايي بسيار قديم زاينده رود است که گنجينه هاي ارزشمندي از سنن مديريتي اعم از مديريت بر طبيعت و بر جوامع انساني در آن نهفته است . اين جلگه يکي از قديمي ترين مناطق آبياري زاينده رود است که همواره بدون احداث بند هاي انحرافي در مسير رودخانه قادر نبوده است تا از آب رود خانه بهره برداري کند .

بدين دليل از قديم الايام به علت وسعت و طول حوزه کشاورزي آن در مسير رود خانه ، مردم آن همواره ناگزير از احداث بند هاي انحرافي در مسير زاينده رود بوده اند.

اين مقاله ضمن معرفي چند از ويژگيهاي تالاب گاوخوني به بررسي مشارکت روستاييان در احداث سدهاي انحرافي آب زاينده رود (بند شاخ کنار ٰيکي از بزرگترين بندهاي انحرافي آب اين رودخانه ) بدون مشارکت مستقيم دولت در امر مديريتي يا تأمين سرمايه و حتي پشتيباني پرداخته است. اين بررسي در نهايت ضوابط و و اصول همياريهاي سنتي روستاييان را در کارهاي متوسط مقياس بر روي سازه هاي آبي حوزه رود خانه هاي بزرگ نشان مي دهد و سخني است دال بر توانائيهاي روستائيان در بسيج نيروها، ٰسازماندهي و مديريت حرکات جمعي در مقياس مناطق وسيع جغرافيايي کشور ايران.

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه :

در حال حاضر از مهمترين معضلات توسعه روستا در ايران ٰ يافتن روشهاي مؤثر براي تشويق روستائيان بر مشارکت و همکاري در برنامه هاي مربوط به توسعه مي باشد و تاکنون الگوي مناسب و کارآمدي براي اين امر بدست نيامده است و به همين جهت اکثر طراحان الگوي توسعه از اين عدم مشارکت گله مند مي باشند . عده اي معتقدند که تنها راه حل توسعه روستاها ٰ دخالت ساز مانهاي دولتي در مسائل مختلف مربوط به روستا و روستائيان مي باشد .

عده اي عدم مشارکت روستائيان در برنامه هاي توسعه را ناآگاهي آنان از مشکلات خودشان مي دانند.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر