دانلود تحقیق درمورد اضطراب امتحان

دانلود تحقیق درمورد اضطراب امتحان

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد اضطراب امتحان

با دانلود تحقیق در مورد اضطراب امتحان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اضطراب امتحان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اضطراب امتحان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اضطراب امتحان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:21 صفحه

قسمتی از فایل:

اضطراب امتحان چيست؟

اضطراب امتحان از دو کلمه اضطراب(ANXIETY) و امتحان(TEST) تشکيل شده است. منظور از اضطراب نوعي حالت هيجاني، ناخوشايند و مبهم است که با پريشاني، وحشت،هراس، تپش قلب، تعرق،سردرد، بي قراري،تکرر ادرار و تشويش همراه است . انچه اين حالات را از هراس يا ترس شديد مجزا مي کند اين است که در اضطراب معمولا به طور دقيق منبع و علت اضطراب را نمي دانيم، اما در ترس شديد اغلب علت هراس براي ما مشخص است.

اما امتحان نوعي ارزشيابي است که طبق اصول معين انجام ميگيرد و وسيله اي است براي توصيف و اندازه گيري تغيير رفتار دانش اموزان در جهت اهداف اموزش و پرورش و کمک به بهبود يادگيري انها. امتحان، به ويزه    امتحاناتي که از دانش اموزان گرفته مي شود معمولا داراي هفت هدف اساسي است:

١-کمک به يادگيري دانش اموز، ٢- کمک به دانش اموز براي اشنايي با هدف هاي اموزشي- درسي، ٣- برانگيختن رغبت و علاقه دانش اموزان به يادگيري، ٤- تصميم گيري براي شروع مراحل بعدي تدريس، ٥- اصلاح روش تدريس، ٦- ارتقا و طبقه بندي دانش اموزان و ٧- تصحيح نتايج فعاليت هاي دانش اموز و دادن باز خورد به وي.

با تعريف کوتاه اين دو اصطلاح، حال به اضطراب امتحان مي پردازيم. هنگامي که فرد نسبت به کارامدي عمل کرد، توانايي و استعداد خود در شرايط امتحان و يا در موقعيت هاي که در انها مورد ارزشيابي قرار مي گيرد دچار نگراني، تشويش و ترديد شود مي توان از اضطراب امتحان سخن گفت. در واقع برخي از دانش اموزان در هنگام امتحان، به ويزه امتحانات سرنوشت ساز (مثلا امتحان ثلث سوم و کنکور) دچار تشويش شديد شده، ضربان قلبشان تند مي شود، دست هايشان مي لرزد و عرق مي کند و احساس مي کنند که ذهنشان خالي شده است. وقتي که سوالات امتحاني را مي خوانند احساس مي کنند که گيج شده اند، منظور سوال را متوجه نمي شوند و گويي همه ان چيزهايي را که خوانده بودند فراموش کرده اند. در نهايت، بعد از اينکه فشار زيادي به ذهن خود مي اورند، سوال را بدون پاسخ رها مي کنند يا پاسخ بي ربط و نادرستي مي نويسند. در اينجا انها به اهميت امتحان و عدم موفقيت خود مي انديشند و همين نکات اضطراب انان را بيشتر مي کند و عمل کردشان را بيشتر تحت تاثير قرار مي دهد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر