دانلود تحقیق درمورد معبد آناهیتا

دانلود تحقیق درمورد معبد آناهیتا

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد معبد آناهیتا

با دانلود تحقیق در مورد معبد آناهیتا در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق معبد آناهیتا را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق معبد آناهیتا ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد معبد آناهیتا

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:106 صفحه

قسمتی از فایل:

مقصود از تهیه ‌این مقاله به دست دادن گزارشی از نظرات گوناگون و متفاوت باستان‌شناسان در زمینه بنای تاریخی كنگاور است كه برخی نظرات در پاره‌ای از موارد به سبب بعد نگرش و نوع تحلیل نسبت به سایر نظرات حیرت‌آور است. حیرت آور از حیث اینكه هنوز بخش عمده‌ای از اطلاعات و مدارك و اسناد در زمینه ‌این اثر تاریخی در پرده‌ای از ابهام قرار دارد و باستان‌شناسان و صاحب نظران هر كدام به استناد دلایلی محدود به تجزیه و تحلیل این اثر تاریخی پرداخته‌اند، كه بدون گمان راه و رسم تحقیقات علمی همه جانبه ‌اینگونه نبوده است هر چند راه اظهار نظرات علمی همواره باید مفتوح باشد ولی فتح باب این اظهار نظرها محدود به میزان اطلاعات و پژوهش‌های انجام گرفته است كه باید در همان محدوده گزارش شوند و از اظهارنظرهای قطعی و عجولانه پرهیز داشت. در این گزارش‌ها به وضوح با این مشكلات مواجه هستیم و نویسندگان و كارشناسان با اطلاعات نظرات صریح خود را تحریر نموده‌اند و به همان دلایل و شواهد خود نیز اكتفا كرده‌اند كه‌اینك در صدد نقد آنها نیستیم همین بس كه خواننده وقتی با نظرات گوناگون این باستان شناسان مواجه می‌شود، در می‌یابد كه هنوز در زمینه اثر تاریخی كنگاور اظهارنظر قطعی منوط به پژوهش‌های آتی است و نیاز به بررسی همه جانبه كلیه اسناد و مدارك داشته كه در طی سال‌ها تحقیق و پژوهش و كاوش و مرمت اثر به دست خواهد آمد. اینك دیدگاه‌های باستان‌شناسان خارجی و ایرانی را در خصوص این بنای تاریخی گزارش نموده، باشد در ضمن این گزارش‌ها به نتایج روشنی دست پیدا كنیم :

 

]1[ پروفسور ارنست هرتسفلد (سال 1934 میلادی- 1313 شمسی)

      هرتسفلد در «تاریخ باستانی ایران بر بنیاد باستان‌شناسی» اینگونـه در باب بنـای تاریخی كنگاور اظهارنظر می‌كند :

    «- مقاله دوم : (عصر یونانی) ... در آثار ادبی نیز مآخذی درباره ابنیه «استخر» و «خورهه» در دست نیست، ولی در باب «كنگاور» در كتاب «جغرافیای ایران» تألیف «ایزیدروس چركسی» (Isidoros of charax) در سال اول قبل از میلاد، نام برده شده است.

این كتاب را مؤلف به فرمان «اوگستوس (Augustus) قیصر روم برای «كایوس قیصر» (Caius Caesar) تألیف كرده است كه قیصر در آن موقع خود را حاضر می‌كرده كه حمله «اسكندر» را در مشرق تجدید كند. در كتاب «مواضع پارت» (تأسیسات پارتی   Statios parthicae كتاب جغرافی لاتینی) كه اشاره به كتاب جغرافیایی ندارد، از شاهراه بزرگ، مابین »فرات» تا سرحد‍ّ «هندوستان» از «كنگاور» نام برده و می‌گوید : در آنجا معبد مشهوری است كه برای خدای «آرتمیس» (Artemis- خدای مادینه یونان) یعنی «آناهیتا» كه در آن زمان یعنی 200 سال قبل از تاریخ كتاب بنا شده است.

    تجزیه و تحلیل معماری به صورتی عجیب از اشكال سرستون‌های سبك عصر «دوری» (Doric) با مهره های سبك «كورینت» جزئیات آن معبد را نشان می‌دهد. در «شام» نیز ابنیه و آثار متعدد موجود است. كه سبك یونانی اخیر (هلینیزم) در آن زمان با صورت‌‌های دیگر از امتزاج معماری هر دو سبك اندك اندك جانشین سبك كلاسیك یونانی باستانی شده است، نمایان می‌كند. نفوذ آن سبك در آثاری در زمان ابتدای امپراطوری روم به وقوع پیوسته و از آن پس اسلوب‌های معماری بر روی اصول ثابته «ویتروویوس» مقرر گردیده است.[1]



1. تاریخ باستانی ایران بر بنیاد باستان شناسی، هرتسفلد، ص 94-95.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر