دانلود تحقیق درمورد طلاق

دانلود تحقیق درمورد طلاق

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد طلاق

با دانلود تحقیق در مورد طلاق در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق طلاق را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق طلاق ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد طلاق

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:25 صفحه

قسمتی از فایل:

ديد کلي

روز به روز ازدواجهاي ناشاد بيشتري به طلاق ختم مي‌شوند. حدس و گمانهايي راجع به خاستگاه افزايش نرخ طلاق وجود دارند که عبارتند از: افت اخلاقي ، خودخواهي فزاينده نسل من ، جستجو براي تجارب جديد و ناتواني آدميان در ايجاد روابط عميق. امروزه تحريم‌هاي اجتماعي در برابر طلاق از بين رفته است. شايد شگفتي واقعي در آن نباشد که نرخ طلاق اين چنين افزايش يافته است. شگفتي حقيقي آن است که در دوره‌اي که هزينه‌هاي متارکه که تا چنين حد کافي کاهش يافته ، تا بدين‌اندازه ديرپا و مقاوم است.

جنبه‌هاي مختلف طلاق

محققي به نام بوآن اظهار مي‌دارد که وقتي ازدواج از هم مي‌پاشد، در اثر آن چندين نوع طلاق ايجاد مي‌شود:

  • طلاق عاطفي زماني رخ مي‌دهد که ازدواج دستخوشي تباهي مي‌شود (اما ممکن است تا بعد از حکم طلاق ادامه يابد.)
  • طلاق قانوني
  • طلاق اقتصادي ، که در رابطه با پول و توافقهاي مالي (مانند مهريه) است.
  • طلاق هم والدي ، که در ارتباط با نگهداري و سرپرستي از فرزند ، خانواده‌هاي تک والدي ، يا حق ملاقات يا فرزندان است.
  • طلاق اجتماعي ، که در زمينه تغيير روابط با جمع دوستان همسر رخ مي‌دهد.
  • طلاق رواني ، که در حضور مسائل مربوط به بازيابي خود پيروي فردي و مشکلات مربوط به فکر کردن براساس ضمير «من» و نه «ما» است.

اثرات طلاق

پس از طلاق ، به دلايل مختلف ممکن است عزت نفس دچار آسيب شود. بسياري از افرادي که متارکه کرده‌اند خود را شخصي ناپسنده و فاقد توان کافي براي ازدواج مجدد مي‌دانند. مردان و زنان از لحاظ واکنشي که در برابر طلاق از خود نشان مي‌دهند، با يکديگر فرق دارند. مردان گرايش به آن دارند که طلاق را به عنوان چيزي به ناگهان رخ کرده است، ادراک کنند. زنان بيشتر احتمال مي‌رود که آن را به عنوان نقطه پاياني بر يک فرآيند طولاني قلمداد کنند. به همين خاطر است که زنها کمتر احساسهاي منفي را درباره طلاقشان گزارش مي‌کنند. طلاق براي زنان تنش‌زاتر و گسلنده‌تر است تا مردان. ممکن است اين زني باشد که ترديد کمتري درباره نفس طلاق داشته باشد. اما هم اوست که در برقراري زندگي جديد مشکلات بيشتري خواهد داشت.

آدميان از لحاظ واکنشي که در برابر طلاق از خود نشان مي‌دهند، بسيار متفاوت‌اند، بسياري از هم مي‌پاشند، اما برخي ديگر ، نوعي تعالي عاطفي را تجربه مي‌کنند. اگر طلاق را نقطه مقابل ازدواج موفق و خوب تلقي کنيم، در اين صورت ، پديده‌اي غمبار قلمداد خواهند شد. اما براي بسياري از کساني که طلاق گرفته‌اند، انتخاب‌هايي که در اختيار واداشته‌اند يا طلاق بوده است و يا يک ازدواج ناموفق و بد. با در دست داشتن اين انتخابها برخي شواهد حاکي از آن است که طلاق مي‌تواند شخصا مفيد و سودمند باشد. محققين به اين نتيجه رسيده‌اند که ممکن است بار آمدن در خانه از هم نپاشيده‌اي که ويژگي آن نزاع و جنجال است، آسيب رسانتر و مضرتر از بزرگ شدن در خانه‌اي باشد که در اثر طلاق فروپاشيده است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر