دانلود تحقیق درمورد تظاهر ژن

دانلود تحقیق درمورد تظاهر ژن

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد تظاهر ژن

با دانلود تحقیق در مورد تظاهر ژن در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق تظاهر ژن را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق تظاهر ژن ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد تظاهر ژن

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:18 صفحه

قسمتی از فایل:

تظاهر ژن عبارتست از طي مراحلي كه منجر به ايجاد فراورده ژن مي گردد . براي اينكه ژن فراورده خود را توليد كند ، بايد دو مرحله اساسي انجام شود :

1-    نسخه برداريTranscription

2-    ترجمه transtation

 

نسخه برداري:

اولين مرحله از تظاهر ژن است ، يوكاريوتها شامل قارچها ، گياهان ، حيوانات، انسان و بعضي موجودات تك سلولي و پروكاريوتها عبارت از موجودات تك سلولي و مهمترين انها باكتريها هستند .

تظاهر ژن در اين دو دسته شباهتهاي زيادي دارند و تفاوتهايي نيز در انها وجود دارد .

بعنوان مثال در يوكاريوتها :

انزيم مهمي كه در نسخه برداري ژن دخالت وسيع دارد بنام RNA Palymerase  ناميده مي شود . و در انسان سه نوع از اين انزيم بنامهاي RNA Pely merase I , II , III شناخته شده است . و هر كدام در دسته بخصوصي از ژنها عمل مي كنند . مثلا پلي مراز III در نسخه برداري ژنهاي TRNA و پلي مراز II در نسخه برداري ژنهاي rRNA دخالت دارند .

نسخه برداري در ژن از يك حمل خاصي شروع و در يك محل ديگري از ژن پايان مي يابد يعني در يك خط راهنما و يكطرف انجام مي شود و در روي Template DNA بصورت 3/ à 5/ است ولي در روي RNA بر عكس و 5/ à3/ است .

DNA Template رشته اي از DNA است كه ژن مربوطه كه نسخه برداري آن انجام مي شود در آن قرار دارد .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر