دانلود تحقیق درمورد توليد شير پاستوريزه

دانلود تحقیق درمورد توليد شير پاستوريزه

0 2.3k
دانلود تحقیق درمورد توليد شير پاستوريزه

با دانلود تحقیق در مورد توليد شير پاستوريزه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق توليد شير پاستوريزه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق توليد شير پاستوريزه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد توليد شير پاستوريزه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:41 صفحه

قسمتی از فایل:

خلاصه گزارش

شير با 3% كل پروتئين 75 % كلسيم و 20 % كالري و همچنين كمتر از 30 درصد چربي مورد نياز بدن را تامين مي كند و از لحاظ اقتصادي شير و فراورده هاي آن از جمله ارزانترين منابع تامين پروتئين جامعه مي باشد شير پاستوريزه و هموژنيزه مورد تاكيد محافل بهداشتي و پزشكي مي باشد استفاده از شير و لبنيات پاستوريزه به لحاظ فعال بودن ميكرو ارگانيسم ها و باكتري هاي بيماري زا خطراتي را متوجه سلامت انسان مي كند بويژه آنكه برخي از بيماري ها بين انسان و دام مشترك بوده و به راحتي از طريق مصرف شير آلوده به انسان منتقل مي شود به همين دليل استفاده از شير هموژنيزه و پاستوريزه شده را براي جامعه مفيد دانسته و به همين خاطر  تصميم به ساخت يك واحد صنعتي توليد شير پاستوريزه و هموژنيزه

گرفته ايم .

شير را نمي توان به عنوان يك مخلوطي از پروتئين ، چربي ، كربوهيدرات ، مواد معدني و ويتامين ها معرفي كرد چون عملاً مخلوط كردن اين مواد هيچ موقع شير را ب.جود نمي آورد آزمايشات مختلف انجام يافته در زمينه كشف چگونگي مخلوط شدن مواد شير با هم هيچ موقع جوا ب كامل و گويايي نداده است اما به صورت كلي شير از پروتئين ، چربي ، كربوهيدرات ، مواد معدني و ويتامين تشكيل شده است كه ساختمان شير را از حالت خيلي ساده تا كمپلكس تشكيل مي دهد شير را نبايد به عنوان يك نوشيدني ساده تلقي كرد بلكه ماده خام و اصلي خيلي از فراورده اي ديگر مانند خامه ، پنير ، شير كندانسه و خشك و همچنين بستني مي بلشد براي اينكه بتوان به طور صحيح تركيب شير را بررسي كرد بهتر است آن را به دو قسمت آب و ماده خشك تقسيم كنيم . آب 4/87 درصد از شير را تشكيل مي دهد و ماده خشك بقيه آن را تشكيب مي دهد ماده خشك از لاكتوزها چربي مواد ازته و مواد مينرال تشكيل شده است .

شير در جاهاي مختلفي كاربرد دارد از جمله : صنايع غذايي و صنايع داروسازي .

در منايع غذايي شير عامل توليد انواع خوراكي ها مي باشد كه به اختصار توضبح داده شده است اما در منابع دارو سازي براي ساخت آنتي بيوتيك ها و داروهاي بيولوژيكي و همچنين ساخت داروهاي مرحله اي از شير استفاده مي شود به اين ترتيب كه شير را به مواد اوليه تجزيه كرده و بر روي حيوانت آزمايش مي كنند و نتايج آن را در ساخت داروهاي جديد اعمال مي كنند .

شير از لحاظ رقابت با مواد غذايي ديگر مانند سبزيجات ، ميوه جات و پروتئيه ها و گوشت يكي از بهترين مواد غذايي مي باشد و همچنين درصد زيادي از مردم به جاي استفاده از مواد فوق الذكر از شير استفاده مي كنند .

ظرفيت توليد اين كارخانه روزانه 30 تن شير مي باشد كه بسته به شيرهايي دارد كه به كارخانه داده مي شود . براي اينكه درصد زيادي از جمعيت كشورمان را جوانان و نوجوانان تشكيل مي دهند مصرف روزانه شير و لبنيات باعث جلوگيري از ابتلاي آنها به بسياري بيماريها مي شود خوشبختانه  اين فرهنگ در ميان مردم به صورت همه گير در آمده است كه از شير و مشتقات آن به صورت روزانه استفاده مي شود به اين دليل فروش روزانه شير روز به روز افزايش مي يابد .

شير پاستوريزه به روشهاي مختلفي توليد مي شود كه بهترين روش آن توليد شير پاستوريزه از روش H.T.S.T مي باشد در اين روش كيفيت شير به نسبت روشهاي ديگر بهتر حفظ مي شود و همچنين سرعت در اين روش بيشتر است در اين شيوه از توليد شير ، شير به مدت 15 ثانيه به دماي 15 درجه سانتيگراد رسيده و سپس تا 4 درجه سانتيگراد سرعت مي شود سپس به وسيله سپراتور چربي آن تنظيم شده و مقدار چربي اضافه آن به صورت خامه از شير جدا مي شود شير صافي شده به بخش هموژنيزه رفته و چربي آن به صورت يكدست و مخروط كاملاً هم گن در مي آبد و سپس نمونه اي از آن شير به آزمايشگاه رفته تا از لحاظ كيفيت ، آلودگي و غيره مورد آزمايش قرار مي گيرد و پس از تاييد آزمايشگاه آماده بسته بندي و در انبارهاي ذخيره مي شود .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر