دانلود تحقیق درمورد بررسی آموزش مهارت های اجتماعی بر کاهش ناسازگاری های اجتماعی و عواطفی نوآموزان

دانلود تحقیق درمورد بررسی آموزش مهارت های اجتماعی بر کاهش ناسازگاری های اجتماعی و عواطفی نوآموزان

0 1.7k
دانلود تحقیق درمورد بررسی آموزش مهارت های اجتماعی بر کاهش ناسازگاری های اجتماعی و عواطفی نوآموزان

با دانلود تحقیق در مورد بررسی آموزش مهارت های اجتماعی بر کاهش ناسازگاری های اجتماعی و عواطفی نوآموزان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بررسی آموزش مهارت های اجتماعی بر کاهش ناسازگاری های اجتماعی و عواطفی نوآموزان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بررسی آموزش مهارت های اجتماعی بر کاهش ناسازگاری های اجتماعی و عواطفی نوآموزان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بررسی آموزش مهارت های اجتماعی بر کاهش ناسازگاری های اجتماعی و عواطفی نوآموزان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:28 صفحه

قسمتی از فایل:

اهمیت تحقیق

          امروزه در سراسر جهان بر اهمیت مهارت ما تأکید می شود وروزبه روز انجام تحقیقات وسیع گوناگون، اهمیت و نقش آن در زندگی فردی و اجتماعی آشکارتر می گردد، به طوری که در سال 2001 میلادی از طرف سازمان بهداشت جهانی، تحت عنوان سال جهانی، (بهداشت روانی و اجتماعی) اعلام گردید.

سازمان مذکور در این سال شعار غفلت بس است، مرافیت کنیم، آموزش دهیم، را جهت آشکار تر ساختن اهمیت موضوع، مطرح نمود (سازمان بهداشت جهانی 2001) این امر نشان دهنده آن است که مهارتهای اجتماعی موضوعی است که باید در سطح جهان مورد توجه قرار گیرد.

          یکی از دلایلی که در اهمیت این موضوع مطرح است، شیوع روز افزون ابتلاء به انواع ناسازگاری های عاطفی و اجتماعی در سطح جهان و دیگر، اهمیت ضرورت پیشگیری است.

          حسینی معتقد است، آموزش، اساسی ترین روش پیشگیری از ناسازگاری هاست، از طرفی دیگر مهم ترین و مؤثرترین دوره سنی جهت آموزش مهارتها، دورۀ نوآموزی است(حسینی 1378).

          از بنرامه بهداشت روانی و اجتماعی این سازمان بنا نهاد، هدف اصلی این سازمان از طرح مهارت های اجتماعی این است که جوامع مختلف در سطح جهان نسبت به گسترش، به کارگیری و ارزیابی برنامه آموزش مهارت های اجتماعی اقدام نماید(ناستاسیا1998).

          بنابراین با توجه به نفش مهارت های اجتماعی در زندگی، برنامه آموزش مهارت های اجتماعی، روش موثری در جهت رشد شخصیت سالم و انسانی اجتماعی است که از بروز ناسازگارهای روانی و عاطفی و اجتماعی در افراد جلوگیری به عمل می آورد و اگر هدف فوق تحقق یابد، بسیاری ازم شکلات تحصیلی و آموزشگاهی نیز خود به خود کاهش می یابند و نونهالان در آینده افرادی دارای قدرت ارتباطی قوی خواهند شد که می توانید بسیاری از ناسازگاری ها را از وجود خود دور کند.

 

- ضرورت تحقیق:

          روان شناسان در سال های اخیر، در بررسی اختلالات رفتاری و انحرافات اجتماعی و ناسازگاریهای اجتماعی و عاطفی به این نتیجه رسیده اند که بسیاری از اختلالات و آسیب ها در ناتوانی افراد در تحلیل صحیح و مناسب از خود و موقعیت خویش، عدم احساس کفایت و کنترل شخص جهت رویارویی با موقعیت های دشوار و عدم آمادگی برای حل مشکلات و مسایل زندگی به شیوه مناسب، ریشه دارد که در حقیقت ناشی از کمبود مهارت های اجتماعی در میان افراد می باشد.

بنابراین با توجه به تغییرات و پیچیدگی های روز افزون جامعه و گسترش روابط اجتماعی، آماده سازی افراد، به خصوص نسل جوان جهت رویارویی با موقعیت های دشوار و کسب مهارت های اجتماعی ضروری به نظر می رسد. در همین راه روان شناسان با حمایت سازمان های ملی و بین المللی، جهت پیشگیری از بیماریهای روانی و نابهنجاری های اجتماعی و ناسازگاری عاطفی،آموزش مهارت های اجتماعی را در سراسر جهان و در سطح مدارس آغاز نموده اند( طارمیان و همکاران 1378).

آنچه که امروز تحت عنوان مهارت های اجتماعی مشهور است، تنها حاصل کار پژوهشگران عصر حاضر نیست، بلکه بسیاری از این مهارت ها در لابهلای تعالم الهی به خصوص در قرآن کریم و احادیث معصومین (ص) بیان شده است به طوری که تلاش برای برقراری ارتباط مفید و مؤثر با دیگران، خودشناسی و توجه به ارزش که از فصول اساسی درس مهارت های اجتماعی است، به کرات در قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه و حادیث منقول از سایر معصومین مورد تأکید قرارگرفته است.

دورۀ نوآموزی و نونهالی، دوره ای بحرانی است که تغییرات عمده و آگاهی های جدیدی در فرد به وجود می آید. چنین تغییراتی با عوامل استرس زا همراه است به همین دلیل بسیاریا ز بچه ها در یک دورۀ بحرانی به سر می برند.

با توجه به این مسال جهت پیشگیری از اختلالات روانی و یا تواوم سلامت روانی باید راهبردهای مقابله ای مؤثر که همان یادگیری مهارت های اجتماعی است یاد بگیرند( پیرسون و هامبورگ 1986 به نقل از کلینگمن، 1998).

با توجه به گسترش خدمات اجتماعی مبتنی بر مدرسه در کشورهای مختلف سازمان بهداشت جهانی» طرح تحقیقات مهارت های اجتماعی را به عنوان بخشی از پژوهش ما نشان می دهند که آموزش مهارت های اجتماعی به ارتقاء زندگی در افراد در ابعاد مختلف زندگی کمک می کند. سلامتی اجتماعی بخشی اصلی یک یک زندگی شاد و با طراوت است و مدارس و خانواده ها نقش مهمی در آگاه ساختی بچه ها پیرامون مسایل سلامتی و آموزش مهارت ها به آنان دارند.

امروزه علی رغم ایجاد تغییرات عمیق فرهنگی و تغییر در شیوه زندگی، بسیاری از افراد در رویارویی با مسایل زندگی فاقد توانایی های لازم و اساسی هستند و همین امر آنان را در مواجه با مسایل و مشکلات زندگی روزمره و مقتضیات آن آسیب پذیر ساخته است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر