دانلود تحقیق درمورد زمين لرزه

دانلود تحقیق درمورد زمين لرزه

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد زمين لرزه

با دانلود تحقیق در مورد زمين لرزه در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق زمين لرزه را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق زمين لرزه ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد زمين لرزه

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:24 صفحه

قسمتی از فایل:

«مقدمه»

پديده زمين لرزه از جمله رخدادهاي ناگوار و خسارت زايي مي باشد كه اشاره به پويايي روند تكويني زمين دارد. اين روند هر چند طبيعي مي باشد ولي همشه در گروه فرآيندهايي خسارت زا و خطر آفرين جاي داشته است. آمارها نشان مي دهد كه كشور ايران، از ديدگاه خسارتهاي وارده ناشي از رخدادهاي طبيعي (بويژه زمين لرزه) در رديف چهارمين كشور جهان قرار درد . اين در حالي است كه آثار اين گونه خسارتها پيوستگي نزديكي را نيز با وضعيت اقتصادي و ميزان فقر، در بين مردم مناطق آسيب ديده دارا است.

 

«تاريخچه زمين لرزه»

تاريخ به خوبي گوياست كه ديريست واژه زلزله براي بيشينه افراد ناآشنا پيش از هر چيز هراس را در پي داشته و براي بسياري از پژوهشگران پرسشهاي فراوان را به همراه دارد. بازگشت به گواه هاي تاريخي نشان مي دهد كه هراس از زمين لرزه و ميل به شناخت آن در سرشت آدمي آميخته مي باشد. اين گونه شناخت گاه با خرافه ها و ديدگاه هاي غير علمي آلوده گرديده و گاه تفسيرهايي علمي ولي بسيار ناتوان را بر دوش خود كشيده است. اولين ديدگاه هاي علمي در قالب كم و بيش دقيق براي شناخت اسلوب دار زمين لرزه مربوط به ميانه تا اواخر قرن هجدهم پيوسته مي باشد. اشاره به اين نكته لازم است كه هر چند آغاز فعاليت شبكه جهاني استاندارد زمين لرزه شناختي يا (WWSSN) در افزايش مكان يابي رخدادها كارساز بوده ولي هنوز آثار قطعيت و خطاي فروان را مي توان در برآورد درست از پارامتر مكاني كانون و يا ديگر پارامترهاي اصلي رخداد ها رديابي نمود.

 

«زمين لرزه»

هرگونه حركت هاي دوره اي و لرزش هاي قابل دريافت كه نتيجه اي از عبور امواج الاستيكي ناشي از رها گرديدن انرژي در تكتونسفر است در قالب واژه زمين لرزه (Land slide) تعريف مي گردد. اثر سطحي گذر امواج زمن لرزه در قالب ويرانسازي سازه ها، ايجاد تغييراتي در قالب نشست هاي نايكنواخت و كلي، آبگوني، سونامي (Tsunami) ، لغزش هاي بزرگ و گسيختگي در دامنه ها و ديگر تغييرات كينماتيكي است كه با جلوه هاي گوناگون خود و با نرخي تند و يا كند، پيش و يا پس از هر رخداد زمين لرزه در زمين آشكار مي گردد.

«پيدايش زمين لرزه»

در روزهاي آغازين علم زلزله شناسي ، تصور مي شد كه زمين لرزه ها در اثر فرو ريختگي ها و يا انفجارات عميق در درون زمين ايجاد مي شوند. اگر اين مسأله صحيح بود بايد انتظار مي داشتيم تا در يك زمين لرزه ، اولين جنبشها همگي به صورت فشارشي يا كششي باشند. در صورتي كه در الگوي تشعشع يك زمين لرزه طبيعي، هميشه دو وضعيت فشارش  و دو وضعيت كشش در ربع هاي متقابل، قابل مشاهده است. همچنين در سنگها، اصطكاك در طول گسل بين دو صفحه، به شدت متغير است. در محل هايي كه اصطكاك كم است و صفحات به آرامي حركت ي كنند. فرآيندي تحت عنوان خزش بدون لرزه (Aseismiccreep) مطرح مي شود. ولي در طول ساير بخش هاي گسل كه اصطكاك زياد است، صفحات به طور موقت به همديگر مي چسبند. جنبش ممتد صفحه موجب واتنش الاستيك، در مجاورت نقاط ناهموار مي شود. تا هنگامي كه سنگ هاي اطراف گسل الاستيك باشند، در موقع كشيدگي يا فشردگي همانند فنرهايي عمل مي‌نمايند كه قادرند انرژي الاستيك را در خود ذخيره كنند. پيش از يك زمين لرزه، سنگ هاي موجود در طول يك گسل را مي توان به عنوان يك سيستم فنري بارگذاري شده وآماده براي رها شدن، در نظر گرفت. در اين سيستم بيش از يك ميليمتر جنبش صفحه، نيرويي فراهم مي سازد كه بر نيرو هاي اصطكاك غلبه مي كند و در نتيجه سنگ هاي طرفين گسل به طور ناگهاني در جهت مخالف همديگر مي جهند

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر