دانلود تحقیق درمورد هندسه ترسيمي

دانلود تحقیق درمورد هندسه ترسيمي

0 1.4k
دانلود تحقیق درمورد هندسه ترسيمي

با دانلود تحقیق در مورد هندسه ترسيمي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق هندسه ترسيمي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق هندسه ترسيمي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد هندسه ترسيمي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:25 صفحه

قسمتی از فایل:

نقطه: كوچكترين جزء هندسي كه از برخورد دو خط بوجود مي آيد.

خط: مكان هندسي مجموعه نقاط را خط مي گويند.

 نكته1: فصل مشترك دو خط يك نقطه و فصل مشترك دو صفحه يك

خط و فصل مشترك دو فضا يك صفحه است.

 

روش تقسيم كردن يك پاره خط به چند قسمت مساوي:

ابتدا پاره خط مورد نظر را با طول معلوم ترسيم مي كنيم رئوس آنرا با دو حرف A  وB مشخص مي كنيم از يكي از دو نقطه A يا B  خط كمكي با طول و زاويه دلخواه ترسيم مي كنيم و روي خط كمكي با استفاده از پرگار كه دهانه آنرا به دلخواه باز كرده ايم n قسمت مساوي روي آن جدا مي كينم از آخرين تقسيم خطي به سر ديگر پاره خط وصل مي كنيم از ساير نقاط روي خط كمكي خطوطي به موازات خط رويي رسم مي كنيم بدين ترتيب خط AB به n قسمت مساوي تقسيم مي شود.

 

 

 

 

 

 

رسم مثلث:

دايره اي به شعاع R رسم مي كنيم و دو قطر عمود بر هم آن را رسم مي كنيم از محل تقاطع قطر دايره به اندازه شعاع R كمان مي زنيم كه دايره را در دو نقطه A وB قطع مي كند، امتداد همان قطري كه از آن به شعاع  R رسم كرده ايم نقطه C راس ديگر مثلث است.

 

 

 

رسم مربع:

دايره اي به شعاع R ترسيم مي كنيم و دو قطر عمود برهم آنرا رسم مي كنيم نقاط A , B ,C , D  محل تقاطع قطعي ها با محيط دايره است. از نقاط ياد شده به شعاع R قوسي مي زنيم اين قوسها همديگر را در نقاط q’ , q , S' , S قطع مي كند امتداداين نقاط دايره ما را در نقاط Q , P , N , M قطع مي كند كه از اتصال اين چهار نقطه مربع پديد مي آيد.

 

 

صفحه تصوير:

براي نمايش يك جسم احتياج به سطحي داريم كه به آن صفحه تصوير مي گويند. صفحه تصوير سطحي مستقيم است يعني هموار و بدون پستي و باندي كه از لحاظ هندسي طول و عرض محدودي ندارد به عبارت ديگر صفحه  نامحدود است و چون نمايش سطح نامحدود براي            ما امكان پذير نيست ، هميشه قسمت محدودي از آنرا كه در دسترس است در نظر مي گيريم و به شكل زير نشان مي دهيم.

 

تصوير:

اگر نقطه M (جسم) بين ناظر و صفحه P قرار بگيرد و شعاع مصور از نقطه M بگذرد و صفحه P را در نقطه m قطع كند m تصوير نقطه M روي صفحه P مي گوييم. صفحه P تصوير نقطه M  است.

 

تصويرخط روي صفحه تصوير:

تصوير هر خط مستقيم خطي است مستقيم، بنابراين براي پيدا كردن تصوير يك پاره خط روي صفحه كافي است تصاوير دو نقطه A , B را روي صفحه P پيدا كرده و به هم متصل نماييم.

 

 

الف: خط با صفحه تصوير موازي است: در اين صورت اندازه تصوير يك پاره خط به اندازه خود خط است.( مانند شكل بالا ). AB = ab

ب: خط با صفحه تصوير موازي نيست: در اين صورت تصوير آن كوچكتر از خود خط خواهد بود.

ج: خط بر صفحه تصوير عمود است: در اين حالت تصوير خط AB به صورت نقطه b , a است.

 

تصوير سطح روي صفحه تصوير:

الف: سطح موازي صفحه تصوير است: در اين صورت اندازه تصوير سطحي با اندازه واقعي آن برابر خواهد بود.

8,000 تومان